Category
Między ciałem a przestrzenią

Prace Dominiki

Anatomia Percepcji 

Anatomia Percepcji to instalacja AR, która bada kruchość rzeczywistości za pomocą medium rozszerzonej rzeczywistości. Jest interpretacją świata snu w rzeczywistości, tworząc stan świadomego snu jednocześnie pozostając w swoim aktualnym otoczeniu; zachęca do bycia obecnym w przestrzeni, mimo że instalacja fizycznie nie istnieje.

Przekładanie rzeczywistości na prostą i zrozumiałą formę to tworzenie w niej świata snu. Forma instalacji nawiązuje do kontinuum czasoprzestrzeni, wizualnie tłumacząc złożoną teorię na doświadczenie. Tworząc podświadome przeżycie w świadomości (w rzeczywistym życiu), automatycznie zmieniasz swoje spojrzenie na to, czym jest prawdziwa percepcja; podkreślając fakt, że to, iż coś nie istnieje fizycznie, nie oznacza, że w ogóle nie istnieje.

Fotografia zawsze była medium, które przedstawia rzeczywistość taką, jaka jest. — Seria zdjęć przesuwa granice realizmu, eksplorując nowe rozumienie percepcji; opowiadając historię o jednostce i jej interpretacji tego, co może faktycznie istnieć wokół niej.

please enter.

please enter. to zaproszenie i mapa do eksploracji przestrzeni liminalnej za pomocą zmysłów i bez osądzania. Staje się transcendentalnym doświadczeniem otwarcia siebie na możliwości i zjednoczenia z otoczeniem. Celem jest ponowne skupienie, otwarcie zmysłów i wzbudzenie zachwytu poprzez proste zauważanie elementów przestrzennych istniejących w miejscu naładowanym kulturowo.

Projekt został opracowany w kontekście kaplicy św. Spirydona w Kato Verga w Grecji i stanowi interaktywne, prowadzone doświadczenie, pozwalające na swobodną eksplorację przestrzeni za pomocą zmysłów. W swojej istocie jest to zbiór instrukcji do obserwacji sensorycznej, napisanych przez artystkę po spędzeniu wielu godzin w kaplicy na badaniu przestrzeni. Wykorzystując absurdalne cechy i siłę wyobraźni, instrukcje pozwalają eksplorować przestrzeń na poziomie podświadomości, zamiast opierać się na świadomych procesach myślowych. Nie ma limitu czasowego, nie ma ustalonego sposobu angażowania się w dzieło – wszystko zależy od użytkownika. To wyjątkowe, indywidualne doświadczenie dla osoby je przeżywającej.

Karty z instrukcjami zostały wykonane z lokalnych materiałów zebranych w bezpośrednim otoczeniu Kato Verga – lokalnych gazet, kwiatów, wody morskiej i cząsteczek piasku z burz piaskowych. Wszystko to zostało zmieszane i przetworzone w unikalne, ręcznie wytłaczane karty papierowe z instrukcjami w językach angielskim i greckim. Materiały te fizycznie łączą projekt z okolicą poprzez jego materialność, dodając dziełu dodatkową subtelną warstwę.